مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تامین آب شرب آهوان منطقه میشداغ در فصل گرم و خشک سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد رضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: گونه آهوی میشداغ  از گونه‌های بسیار مهم و نادر جهان  است و حفظ این گونه برای محیط زیست منطقه بسیار مهم است.

وی بیان داشت:  وجود کانال انتقال آب رو باز در منطقه را برای آهوان  یک تهدید است چرا که این کانال موجب تلف شدن تعدادی از آهوان در سا ل های گذشته شده است.

لاهیجان زاده عنوان کرد: برای جلوگیری و تکرار این حوادث باید  منابع تامین آب در داخل منطقه دیده شود تا آهوان برای آب خوردن به سمت کانال نروند و از مسئولان سازمان آب و برق درخواست می کنیم تا در زمینه تامین آب همکاری لازم را با محیط زیست داشته باشند.

مصطفی شبه، معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: برنامه همکاری و مشارکت در حفظ آهوان  منطقه از سال گذشته مورد بررسی و توجه سازمان آب و برق بوده و ما در تلاشیم تا با همکاری محیط زیست در منطقه از نقاطی که بیشترین تلفات را داشته با انتقال آب به داخل منطقه از تلف شدن این گونه های با ارزش جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از اینگونه حوادث، مطالعاتی در خصوص دیوارکشی در محدوده های روباز نیز مورد توجه قرار گرفته است و در جریان این بازدید مقرر شد در دو منطقه آب مورد نیاز به آهوان در فصل خشک منطقه تامین شود .

انتهای پیام/م

تهیه آب شرب برای آهو ها

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.